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alteritem, count_stored, equip, find, freestored, getamount, getstored, lockcombi, lockcombis, locked, parent_class, parent_id, playergotitem, setamount, storage, store, unlockcombi, unlockcombis, unstore alteritem Count, Type [, new Count] [, new Type]Categories: items Transforms a collected item on an on:use-event into another item. Count defines how many items are required for the transformation. This count will (in case there are enough) transformed to the new count (default 1) and type.If you enter a value for new type you can also use the function outside on:use. In this case the item of type Type (and not the selected one) will be transformed to the item of type new Type count_stored "Class", ID, [,Type]Categories: items, return Returns the number of a type of item that is stored in a certain object.If the parameter Type is left out, the command will return the number of all stored items equip [Item Type]Categories: interface, player, items If you attach the parameter Item Type, the item of the specified type will be selected as weapon resp. tool, that is to say: the player produces it. (still, he can only use it, if he does already have at least one item of the type).If the parameter Item Type is not added, the "naked" command can be used to assort the currently selected item to a numeric key. That way, it will be made selectable by pressing that key. This only works when the inventory is opened and exactly one item type is marked. findCategories: player, items Sorry, info not available in english!Lässt den Spieler das Item des angegeben Typs finden - inklusive Nachricht und 2D Effekt wie beim Aufsammeln. Die Menge ist standardmäßig 1. Der Befehl erzeugt das Item und lagert es sofort beim Spieler ein freestored "Class", ID, Type [,Count]Categories: items, free Removes a certain item type stored in a certain object.All items of the type will be removed if you don't enter a count. You can also use "all" for type. In this case ALL stored items of each type will be removed (you have to omit the Count parameter in that case) getamount IDCategories: items, return Returns the amount of an item with that ID (0 if it does not exist)getstored "Class", ID [, Type]Categories: items, return Returns the ID of a stored item or 0 if no item is found. Omit the Type parameter if you want to return the ID of any stored item - no matter what type it haslockcombiCategories: items Sorry, info not available in english!Macht eine Kombination unausführbar. Beachte, dass die Kombinations-IDs keine Zahlen sondern Texte sind. Kombinationen, welchen keine Kombinations-ID zugeteilt wurde, können mit einem leeren String als ID - also "" - angesprochen werden lockcombisCategories: items Sorry, info not available in english!Macht alle Kombinationen unausführbar lockedCategories: buildings, items, return Sorry, info not available in english!Ermittelt, ob ein Gebäude oder eine Kombination gesperrt ist (1) oder nicht (0). Für Gebäude müssen Zahlen angegeben werden und für Kombinationen Texte. Je nachem erkennt Stranded II automatisch, ob ein Gebäude oder eine Kombination geprüft werden soll parent_classCategories: items, return Sorry, info not available in english!Gibt die Klasse des Objekts zurück, in welchem das Item eingelagert ist. Wenn das Item nicht eingelagert ist, wird 0 zurückgegeben parent_idCategories: items, return Sorry, info not available in english!Gibt die ID des Objekts zurück, in welchem das Item eingelagert ist. Wenn das Item nicht eingelagert ist, wird 0 zurückgegeben playergotitem TypeCategories: return, player, items Returns the number of items of the specified type that the player has in his posessionsetamount ID, AmountCategories: items Changes the amount of an item to another amount.Only works for items which are NOT stored. storageCategories: objects, items, return Sorry, info not available in english!Gibt die freie, genutzte oder komplette Lagerkapazität eines Objects oder einer Unit in Gramm zurück. 0 - freie Lagerkapazität (standard) 1 - genutzte Lagerkapazität 2 - komplette Lagerkapazität Wenn du ein Item angibst, wird dessen einfaches Gewicht zurückgegeben. Der Modus spielt dann keine Rolle store ItemID, "Class", ID [,Outside]Categories: items Stores an item at an object.It will be stored inside by default (Outside=0). However you can also enter 1 or 2 for Outside. In both cases the item will be visibly attached to the object. In case of Outside 1 the item position will NOT be changed at all. In case of Outside 2 the game will try to set the item to a spawn position defined by the spawn definition values of the object. Only use Outside 1 or 2 if you store the item in an object (don't use it for units) unlockcombiCategories: items Sorry, info not available in english!Macht eine Kombination wieder ausführbar. Beachte, dass die Kombinations-IDs keine Zahlen sondern Texte sind. Kombinationen, welchen keine Kombinations-ID zugeteilt wurde, können mit einem leeren String als ID - also "" - angesprochen werden unlockcombisCategories: items Sorry, info not available in english!Macht alle Kombinationen wieder ausführbar unstore ItemID [,Count]Categories: items, return Removes an item from the inventory of its parent and places it freely into the game world. Count can be used to select how many items you want to "unstore" (default 1).The command returns the ID of the new item. It will be placed at the position of its parent object. |
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